...disaat kebosanan dan jiwa kacau!

Aku, Kau & Dia [15]



Prep malam hampir tamat. Report  Kimia dah settle!  Yang tak settle lagi.....Add Math! Kacau!!

Mata secara tak langsung terpandang akan Eddy di meja hujung belakang kelas. Khusyuk betul budak tu menyiapkan homework. Tiba-tiba dia teringatkan sesuatu. Pelajar lain dah ramai yang meninggalkan kelas. Hanya tinggal dia, Bella, Eddy dan dua tiga orang je lagi. Kira ok la ni! Lantas sebuah bungkusan dikeluarkan dari bagpack  dan cepat-cepat diselitkan ke dalam buku teks Add Mathnya. Barang-barang lain pula dimasukkan ke dalam beg. Berkemas-kemas untuk pulang.

Beg sekolah digalas tapi sebelum itu langkah diatur menghala ke arah meja hujung di belakang kelas. Buku Add Math  tadi elok saja diletak di depan Eddy. “Excersice 4.1 and 4.2. Jawab semua soalan. Make sure  esok siap!” selamba saja Khai memberi arahan sebelum berlalu meninggalkan kelas, dituruti Bella.

“Oii agak-agak la....habis homework  aku siapa nak buat????!” jerit Eddy walau ternyata jeritannya hanya sia-sia. Buat pecah vocal cord  aku je. Eddy mengeluh seketika. Mak cik ni pun satu. Asal Add Math  je bagi kat aku. Asal bagi kat aku je...mesti Add Math! Cuba la bagi coklat ke, gula-gula ke... Eddy terus membebel sambil menyelak buku tersebut. ‘Bunga ke, ais......’ krim ke. Bebelannya terhenti di situ.

Hadiah? Mata Eddy tertacap pada bungkusan di depan mata. Sejak bila pulak si Khai ni pandai bagi upah siapkan kerjadia? Eddy tertanya-tanya. Tapi tangan cekap juga membuka bungkusan tersebut.

Senyum mula tersuing di bibir.
 
Oh, my dear. Welcome back!
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment